Avşa Hotel Europa

Avşa Tarihçe

Avşa`nın ilk yerli halkı hakkındaki ilk yazılı bilgiler coğrafyacı Strabon ve tarihçi Plinius'un kitaplarında bulunmaktadır. Toprak durumu bakımından hiçbir zaman zengin olamamış, bağımsız bir idareye kavuşamamış olan ada, tarih içinde, çevresinde hakim olan kuvvetin arkasından gitmiştir. Hristiyan din adamları için bir sürgün yeri olarak kullanılmış ve bütün Ortaçağ boyunca boş kalmıştır. Şimdiye kadar hiçbir sistematik kazı yapılmamıştır. Ancak adada, anakara Kapıdağ Yarımadası`ndan ayrılmadan önce bazı ilkel toplulukların yaşadığı, avcılıkla geçindiği, anakara ile bağlantı kesilince yeni bir yaşam biçimi geliştirdikleri, avcılığı azaltarak tarım, besicilik ve balıkçılıkla geçindikleri bazı buluntular nedeniyle anlaşılmaktadır. Avşa’nın yüzyıllar içinde değişerek gelen birçok ismi vardır. Kyzikos’lu Diogenes, Propontis adalarını anlatırken Ofiousa ile Fisia’yı birbirinden ayırmıştır. Plinius bu adaya OPHiUSSA der. Bizans tarihinde ise adanın ismi AFOUSiA’dır. La Mottraye 17.yy başında, adaya buradaki Meryem Ana Manastırı nedeniyle Pnagia adı verildiğinden bahseder. Marmara Adalarında tarihi incelemeler yapan Gedeon’a, Patrikhane tarafından verilen 1892 tarihli vasiyetnamede ise, adanın ismi AOSiA şeklinde yazılmıştır. Rumlar adayı terketmeden önce ise AFISSIA ismini kullanmışlardır. Ada’nın ismi daha sonraki zamanlarda Araplar Adası olarak da anılmıştır. Yakın zamanlarda adanın resmi adı Türkeli olmuştur. Daha sonraları günümüzde adanın tarihi isminin Türkçeleştirilmiş şekli olan AVŞA kullanılmaya başlanmıştır.

Avşa Coğrafi Yapısı

Marmara Denizi'nin güney batısında 3 büyük (Marmara-Avşa-Paşalimanı) ve 9 küçük ada vardır. Marmara adaları ismini taşıyan bu adalar, yapı ve yer şekilleri bakımından Kapıdağ Yarımadası'nın Marmara Denizi'ndeki uzantısı görünümündedirler. 4. zamanın sonlarında deniz seviyesinin yükselmesi ve alçak kesimlerin sular altında kalması sonunda, anakara Kapıdağ Yarımadası'ndan ve birbirinden ayrılarak bugünkü şekillerini almışlardır. Avşa Adası'nın Marmara ve diğer adalarla arasındaki derinlik 16–35 m arasındadır. Sadece Ekinlik Adası'nı birleştiren kara parçası 1–4 m derinlikte olduğundan sakin havalar da bu bağlantıyı izlemek mümkün olmaktadır. Adanın uzunluğu 9 km, eni 4 km kadardır. Toplam yüz ölçümü 36 km²'dir. Adanın batısında üzerinde bir deniz feneri bulunan Hayırsız Ada yer alır. Takımadalara adını veren ve grubun en büyüğü olan Marmara Adası orta kesiminde 700 metreyi bulan yüksek bir ada görünümünde iken, Paşalimanı, Avşa ve Ekinlik adaları yüksekliği 100-250 metre arasında değişin basık ve yumuşak görünümlü yassı adalardır ve İstanbul'a yaklaşık 65 (64.840) Mil uzaklıktadırlar. İstanbul'un kirli kıyılarından kaçanlar ile deniz ve tatil hasretlerini gidermek isteyen Ankaralılar gözlerini Marmara'nın bu güzel adalarına çevirdiler. İlk öncüler Marmara Adası'na ayak bastılarsa da kıyıdaki kumsalların azlığı hemen arkada yükselen ve dikleşen arazi ile Beldeye Teşkilatının katı imar kuralları yüzünden gözlerini biraz ötede kıyıları boyunca uzanan geniş ve ince kumlu plajlar, yumuşak arazi yapısına sahip Avşa Adası'na çevirdiler. Ayrıca henüz konut yapımına daha yumuşak bakan Köy Kanunları (1992'de belediye oldu) geçerli idi. Bu nedenle 1969 yılından itibaren Avşa Adası Marmara Bölgesi'nin vazgeçilmez turistik merkezi durumuna geldi. Bu olay köy ekonomisinin birden bire gelişmesine ve aranan her şeyi kolayca bulunduğu bir konuma getirdi. Avşa Adası, diğer adalar gibi anakara Kapıdağı'na bağlı idi. Dördüncü zamanın sonunda deniz seviyesinin yükselmesi ile anakaradan ve birbirlerinden ayrıldılar. Bu nedenle Avşa ile Marmara Adası arasındaki derinlik 35 metrede kalır. Avşa ile diğer adalar ve Kapıdağ arasındaki derinlikler 16 metreyi geçmez. Özellikle Avşa ile ekinlik adasını birleştiren kara parçası 1 metre ile 4 metre derinliği ancak bulur. Sakin havalarda bu bağlantıyı izlemek mümkündür.Adanın yapılan zemin etütlerinde granit taştan oluşmuş olduğu uzmanlar tarafından belgelenmiştir. 17 Ağustos 1999'da yaşanan depremden sonra adada hiçbir yıkım olmamıştır.

Avşa İklimi

Avşa Adası Marmara'nın orta bölümünde bulunduğu için bölge iklimi gibi bazı özellikler taşır Akdeniz ikliminin birçok özelliğini yansıttığı gibi Karadeniz'in etkisi de kendini gösterir. Kış döneminde bu bölgenin güneyinde ve Akdeniz üzerinde oluşan hava akımları alanı orta ve doğu Avrupa üzerinde bulunan kuzey cephenin güney doğru kayması sonucu batıdan gelen kar ve yağmur getiren siklonların ve bunların cephesel faaliyetlerinin etkisinde kalır. Yaz dönemleri ise bu faaliyetler ortadan kalkar. Bunun yerini farklı bir sistem alır. Bu değişiş güneşin görünürdeki hareketi ile Büyük sahra üzerindeki yüksek basınç kuşağının Akdeniz üzerine yerleşmesi ve bu iklim bölgesinin Marmara'yı etkisel altına almasında ileri gelir. Ortalama sıcaklık ile en soğuk ay Ocak'tır. Yaz döneminde bir tarafta Basra Körfezi'nde oluşan alçak basınç, diğer taraftan Avrupa üzerindeki yüksek basıncın sonucu ada kuzey, kuzeybatı yönlü rüzgarların etkisinde kalır. İki farklı iklim bölgesi ortasında yer aldığı için ada yazın kuzeydeki soğuk cephenin dalgalanışına bağlı olarak bazen kısa süreli fırtınaların etkisinde kalır. En sıcak ay 24.6 ortalama sıcaklık ile Temmuz'dur. Yağmurlar en çok Aralık ayında görülür. Çok nadir olarak yağan kar Ocak Şubat aylarında düşer.

Avşa'nın koyları

Avşa Adası'nda oldukça fazla koy bulunmaktadır. Bunlara ulaşım zor olsa da, gerek teknelerle gerekse binek araçlarla ulaşmak mümkündür. Avşa Adası'nın belli başlı koyları şunlardır; Tavşanlı Koyu, Çınar Koyu, Kumtur Koyu, Atanaş Koyu, Yiğitler Koyu.

Avşa'ya ulaşım

stanbul, Yenikapı'dan İDO ile; Tekirdağ, Barbaros Limanı'ndan SS Erdek deniz motorlu taşıyıcılar kooperatifi ile sağlanmaktadır.


İDO - BUDO- TEKİRDAĞ
Ulaşım Avşa'ya bir çok şekilde ulaşmak mümkündür. İstanbul'a Deniz otobüsüyle 2 saat 45 dakika mesafededir. Erdek'ten ise gemiyle yaklaşık 2 saatte ulaşılabilir. Yaz sezonunda İstanbul'dan hergün deniz otobüsü seferleri yapılmakta olup, haftasonları ek seferler de konulmaktadır. Tekirdağ - Avşa ve Şarköy - Avşa seferi yapan büyük motorlar da iki saatte adaya varmaktadırlar.
İSTANBUL DENİZ OTOBÜSÜLERİ İSTANBUL - AVŞA SEFERLER İÇİN LÜTFEN
0212 444 44 36 TELEFONDAN VEYA www.ido.com.tr 'dan bilgi alınız.

BUDO (Bursa Deniz Otobüsleri) Mudanya - Avşa - Tekirdağ Seferleri Başlamıştır. 444 99 16'dan Bilgi alabilirsiniz.

ÖMER KAPTAN GEMİSİ: Tekirdağ - Avşa Seferleri
* Olası değişiklikler için lütfen telefon ile sefer saatlerini doğrulayınız. Tel: 0 266 896 13 82 - 0 535 764 95 34 TARİFE

ÖZ KAPTAN GEMİSİ: Tekirdağ - Avşa Seferleri
Tekirdağ'dan hergün 14.00'de Avşa'ya, Avşa'dan hergün 17.00'de Tekirdağ'a sefer düzenlenmektedir. * Olası değişiklikler için lütfen telefon ile sefer saatlerini doğrulayınız. Tel: 0 266 896 11 01 - 0 266 896 10 28 - 0 532 599 26 77

GESTAŞ ERDEK GEMİSİ : ERDEK-AVŞA Erdek Avşa Adası Marmara Adası Seferleri
0286 444 0 752 Gestaş Gemisi : Erdek Avşa Adası Marmara Adası Sefer Saatleri Biletler İlçe İskelesinden Satın Alınmaktadır Avşa'dan Erdek'e Hergün Hareket Saatleri : 06:00 / 14:00 / 19:00 Erdek'ten Avşa'ya : 10:00 / 14:00 / 19:00 (Sefer süresi 2 saat) Avşa'dan Marmara'ya : 06:00 / 12:00 (Marmara Adasına 30 dakikada varmaktadır) Marmara'dan Avşa'ya : 16:00 / 20:50

8Oda
12çalışan
2Bar
2Restaurant

Kalite Standartlarımız

1. Konuk konforu
Konuklarımızı aile'den birisi gibi görüp, evindeki konforunu sağlamak
2. Mutlu Konuk
Şehrin gürültülü ve stresli hayatından uzaklaştırarak, mutlu ve eğlenceli bir tatil yapabilmesine yardımcı olmak
3. Restaurant & Bar Hizmetleri
Konuklarımızın yeme, içme ve eğlenme ihtiyaçlarını en ekonomik şartlarda, güleryüzlü personel ile karşılamak
4. Yabancı konuklara hizmet
Otel personeli, yabancı konuklarıyla Almanca, İngilizce, Rusça, Bulgarca ve Japonca dillerinde konuşabilmektedir.